Activitats de confinament

Desde el Club Montsant Orientació, aquests dies de confinament hem preparat unes quantes activitats pels nostres socis per tal de fer més amena aquesta etapa que estem passant.

La primera setmana vam presentar el hashtag #montsantsacasa, una etiqueta amb la que volíem mostrar tota mena d’activitats cuotidianes amb la samarreta del club. Va tenir una gran acceptació entre els corredors que ens van mostrar tota mena d’activitats físiques i tècniques. El mateix cap de setmana vam proposar que els més petits fessin un mapa casolà de casa seva i muntessin una cursa d’orientació.

De cara la segona setmana es va proposar als orientadors que fessin memòria. Els hi vam preguntar quin era el seu mapa preferit i perquè? Així el que feien era un exercici de memòria i nostàlgia. A més a més la resta d’orientadora els hi podien fer preguntes sobre les eleccions de ruta, sensacions, paisatges, competició…..la veritat que més d’un segur que va haver de fer un veritable esforç de memòria.

Quan ja portàvem tres setmanes de confinament, vam preparar un petit joc de reconeixement de mapes. Primer van haver d’endevinar mapes del club, eren sobre curses de copa catalana, escolars i populars. El segon dia eren bocinets de mapes de curses de copa catalana, d’altres clubs. I el tercer era sobre curses de lliga espanyola. Així el que havien de fer en aquest cas, era identificar allò que un terreny el fa especial, desde els murs, la quantitat de roques, les corbes de nivell….Tot i que no va ser fàcil d’identificar alguns mapes al final tothom hi va aconseguir.
S’acostava la setmana santa així que l’última activitat, i que encara tenim en marxa, anava enfocada als més petits (o no) . Els hi vam mostrar com fer un mapa d’orientació casolà i imaginari. Agafar els colors que representen cada element, vegetació, rius, elements humans.
Que poc a poc es vagin familiaritzant amb les corbes de nivell. I sobretot fer anar l’imaginació sobre aquella muntanya “magica”.

Destacar que tots els socis han estat molt actius aquests dies, participant amb els reptes, jocs i activitats dels altres clubs. Alguns han trobat un distracció amb el joc d’orientació com és el Catching Features i altres participant en diferents activitats per recaudar fons per l’investigació dels Covid-19. Això sí sempre sota l’etiqueta de “montsantsacasa’’, perquè l’important ara és quedar-nos a casa per què així aviat poguem disfrutar de les muntanyes tots junts fent el que més ens agrada l’orientació!!!!

Una abraçada a Totes i esperem que estigueu bé!!!

Publicat a Altres.