Judit Ravell ens parla d’orientació

Parlen d’orientació i del club Montsant

Des del club Montsant orientació i amb la col·laboració dels corredors i membres hem iniciat una sèrie d’entrevistes curtes per donar visibilitat aquest esport que tant ens agrada. En una època sense curses, sense poder veure els companys i amics d’altres clubs, que comparteixen la mateixa passió que nosaltres, hem pensat que aquesta es la millor manera d’acostar-nos a la gent, amics, seguidors, curiosos, esportistes….

Esperem que us agradi la iniciativa i xalareu tant com nosaltres.

Qui es Judit Ravell?

Descriure a la Judit es descriure l’orientació al Montsant. Aquesta jove atleta ha portat la samarreta del club i de la selecció (tant Catalana com Espanyola) al més alt que un es podria imaginar, destacaríem la 3era posició obtinguda al WSCO’19 i si aquest any les circumstàncies ho haguessin permès participaria al EYOC d’Hongria. Entre molts i molts èxits que ha obtingut amb molta dedicació, esforç i il·lusió.

La Judit és una noia discreta sense afany de protagonisme que li agrada l’orientació i perquè tots la conegueu millor li hem realitzat aquesta petita entrevista.

L’entrevista

Que és per tu l’orientació? Que és el que més t’agrada de l’orientació?

És un esport diferent, no es practica en un lloc concret, sempre en boscos i mai es el mateix, estàs en contacte amb la natura, la muntanya, l’aire lliure. Fas amics de tot Catalunya, coneixes gent de tot Espanya i es crea un ambient molt bo.

Quina és la cursa que més has gaudit? Quina cursa tens un record més especial?

Els meus primers relleus d’un Campionat d’Espanya, sense dubte. Feia equip amb la Clara Virgili i la Clara Mirabet. Jo era la primera posta i estava molt nerviosa i il·lusionada al mateix temps. Quan vaig arribar em van dir que havia fet primera de la categoria estava contentíssima, però encara m’hi vaig posar més quan després de molts dubtes i incertesa ens van confirmar que érem campiones, havíem quedat primeres!!

Que va significar l’anul·lació del EYOC’20? Van ser molt dures les proves de selecció? Que en destacaries?

Ja ens imaginàvem que tard o d’hora o cancel·larien per la situació que estàvem i estem vivint amb el Covid’19. Les proves van ser dures, però han de ser així d’exigents ja que buscaven els millors per entrar a la selecció. Però van estar molt bé ja que ens vam poder retrobar amb tots els companys i amics que compartim la mateixa afició, l’orientació.

Com entrenes l’orientació? Ho pots compaginar bé amb els estudis?

No entreno orientació com a tal. A Tarragona no hi ha un lloc específic on fer-ho, però si que faig atletisme i m’ajuda molt en l’aspecte del físic. Fins ara ho he pogut compaginar bé amb els estudis, tot  que aquest any he començat batxillerat i la cosa es complica una mica més, però fins ara ho porto bé.

Tens cap objectiu pel 2021?

Molts podis al campionat d’Espanya (CEO) (riures) i podem classificar per la selecció i anar al WSCO (campionat del mon d’orientació en edat escolar) i el EYOC (campionat europeu junior d’orientació).

Moltes gràcies per la teva col·laboració Judit. Esperem que a tots us hagi agradat i que ben aviat puguem gaudir de més entrevistes.

Entrevistadora: Laura Escolà

Publicat a Altres.