Crónica de l’entrenament del 8 de febrer per Joan Borràs

Èxit de participació en el darrer entrenament organitzat pel Club Montsant Orientació en el clàssic mapa del Pont del Diable. Més de 50 orientadors entre participants i organització ens vàrem trobar el passat dissabte 8 de febrer en l’entorn de l’històric monument Romà.
L’entrenament de la modalitat de Rogaining (cerca de controls lliure), estava dissenyat en dos nivells de dificultat, un destinat al grup d’esportistes amb millor nivell tècnic i físic, i altre més bàsic adreçat a  tot aquell no iniciat, de menor dificultat tècnica amb motiu que tothom pugues gaudir d’aquesta interessant modalitat esportiva.
El circuit de major dificultat tècnica, a banda de ser més exigent físicament, integrava diversos exercicis sobre mapa per exercitar habilitats relacionades amb l’orientació, finalment qui ho desitjava, tenia l’ oportunitat de realitzar una prova de memòria per completar l’activitat.
D’altra banda, el circuit bàsic es podia realitzar per lliure, en grup o amb acompanyament de membres del club prèvia explicació d’aspectes bàsics sobre l’esport de l’orientació, com ara: la cartografia, l’orientació bàsica amb ús de brúixola o el funcionament de les curses.
Per acabar, com és habitual, al Club no volem oblidar la part social de l’esport, per això vam poder gaudir d’un refrigeri final d’activitat amb motiu de poder comentar i compartir les experiències viscudes en l’activitat, a més de fer una bonica foto recolzant la campanya de l’esport femení “T’ho estàs perdent”.
Gràcies a tothom per la vostra participació, ens veiem al bosc!
Proper entrenament: diumenge 15 de març a Rojals (Montblanc)
Publicat a Altres.