Informació de l’Equip Júnior

Ajudants: Alfred FIGUERAS, Gerard PÉREZ

Mail: equip.junior@clubmontsant.cat

OBJECTIUS

Al 2010, es va decidir constituir un grup de joves del club per millorar el seu nivell tècnic. Al principi de l’any 2013, per iniciativa de Nicolas Corgnet i de Gemma Solé, es va donar un nou impuls amb la idea d’arribar als objectius següents:

• Veure créixer el grup fins a arribar a un grup on cada categoria de competició sigui representada;
  • Proposar un aprenentatge complet de tècniques d’orientació i seguir el grup en les competicions per millorar el seu nivell tècnic;
  • Promoure la participació a curses de Copa Tarragona, de Copa Catalana i altres;
  • Crear una dinàmica i un esperit d’equip i de convivència.

GRUPS DE NIVELL

L’Equip Júnior està adreçada a joves entre 7 i 18 anys, dividit en 3 grups de nivell, depenent de l’edat.

GRUP DE NIVELL

primer – segon Batxillerat Juvenil

HD18

ENTRENAMENTS HABITUALS

El entrenador és Nicolas Corgnet, corredor en Homes Elit.

Els entrenaments es fan els dissabtes o diumenges 2 vegades al mes en llocs properes a Tarragona.

Les zones d’entrenament seran definides i els exercicis pensats per les edats i la capacitat tècnica de cadascú. Pels grups d’iniciació, els entrenaments inclouen diverses activitats: algunes amb el mapa d’orientació i altres més lúdiques (jocs, petits relleus,…). Pels grups intermedi i avançat, els entrenaments inclouen diverses activitats específiques per desenvolupar les tècniques d’orientació.

El club disposa de brúixoles de préstec per els principiants.

En cas de mal temps, substituirem la sessió pràctica per una sessió teòrica a les instal·lacions del club. En aquest cas farem l’anàlisi de curses, jocs,…

Els millors corredors tindran també la oportunitat d’entrar en uns grups de tecnificació de la FCOC format per joves d’entre 12 i 20 anys de tots els clubs catalans.

STAGE

Un cop a l’any, serà proposat un entrenament més intensiu en forma de stage d’un o més dies. Aquestes sessions seran, en la mesura possible, programades sobre terrenys diferents dels que normalment es troben a prop de Tarragona.

CURSES

Es recomana la participació a les competicions següents :

• Lliga escolar territorial i Campionat de Catalunya Escolars,
  • Copa Tarragona organitzada per Montsant Orientació,
  • Copa Catalana.

El club Montsant Orientació ha decidit impulsar la participació de l’Equip Júnior a les curses de Copa Tarragona i Copa Catalana subvencionant el cost de la inscripció. Per als principiants que volen provar les categories oficials de les curses de Copa Catalana, el club pot prestar una targeta Sportident que permet el control electrònic dels temps en aquestes competicions.

No hi ha cap excusa per perdre-se-les!

CALENDARI

El calendari anual d’activitats es comunica en principi d’any (Gener) un cop conegut el calendari de curses de la FCOC. Es publicarà a la web de Montsant i s’anunciaran amb antelació per mail els detalls de cada activitat (data, hora, punt de trobada i material específic necessari).

Per rebre totes les noticies del club (anuncis de curses o altres activitats), us recomanem donar-vos d’alta a la llista de distribució del club des de la pàgina: http://www.clubmontsant.cat/informacio-general/llista-distribucio-2/

INSCRIPCIÓ – PREUS

Per formar part de l’Equip Júnior es obligatori fer-se soci del club (10 €) i federar-se amb una llicència anual FCOC, FEDO o FEEC seguint les instruccions de les pàgines web següents:

A títol d’informació, el cost anual d’un carnet Catalunya Orientació (FCOC) és de 20 €.

El transport per participar als entrenaments o curses va a càrrec dels pares.

Mas informació : equip.junior@clubmontsant.cat