Crónica de l’entrenament i iniciació a l’orientació Rogaine del 14 de desembre per Laura Escolà

El passat dissabte dia 14 de desembre un bon grup de persones es van reunir a l’ermita de Sant Josep de Montblanc per participar en el primer entrenament i iniciació a l’orientació Rogaine.

A les 9:00h van començar a arribar els primers del 73 inscrits a la localització.

Després de repartir les targetes de control a cadascú dels equips, ja que en els Rogaines es corre en parella o en grups de fins a cinq persones en categories oficials. Tot i que en aquest cas podien córrer individualment o en grups més nombrosos ja que en aquest cas es duia a terme una iniciació i molts dels grups eren famílies.

A partir de les 9:30h uns quants membres del club van explicar en grups reduïts en que consistía l’orientació, què és un Rogaine, com orientar el mapa amb l’ajuda de les brúixoles, que en algun cas va proporcionar l’organització. Quina era la millor estratègia a seguir segons el nivell físic de cada equip, ja que cal recordar que era una iniciació i es va apuntar molta gent encuriosida.

Recordar que un Rogaine es una modalitat d’orientació, on l’equip decideix per quines balises passar segons el nivell físic i tècnic d’aquests. Com més alta sigui la puntuació de la balisa més difícil d’aconseguir és. Guanya l’equip que més puntuació obté en el temps determinat per l’organització, en aquest cas dues hores. L’interpretació del mapa és clau en aquest esport, lectura de corbes de nivell i el control del temps són les claus de l’èxit, ja que si l’equip arriba a la meta passat el temps es van descontant punts.

Passats uns minuts de les 10:00h es va donar el tret de sortida al primer entrenament i iniciació a l’orientació Rogaine. Com que cada equip havia trassat la seva estratègia la gent va marxar casi en totes les direccions possibles, els més valents muntanya amunt i els més conservadors pels camins laterals. A partir d’aquell moment començava el compte enrrere per tornar al punt de sortida havent passat pel màxim de balises possibles.

A mesura que s’anaven acostant les 12:00h del migdia els participans van arribar un altre vegada al punt de trobada. Un cop allí van disfrutar d’un petit pica pica i van intercanviar impressions entre ells i amb els membres del club i de l’organització.

Cal destacar la gran acceptació d’aquesta activitat per part de famílies, les ganes de repetir i el bon ambient que va anar acompanyant la jornada.

Publicat a Entrenaments, Rogaine and tagged , , .